Denumiri europene pentru "rablele" pe sine romanesti

CFR Calatori anunta schimbarea clasificarii trenurilor, Guvernul si FMI dau liber la concedieri si inchideri de linii ferate.

Trenurile de tip Personal, Accelerat si Rapid nu mai circula de ieri in Romania. CFR Calatori a decis ca numele acestora sa fie schimbat in Regio si InterRegio, o data cu intrarea in vigoare a noului mers al trenurilor. Doar garniturile de tip InterCity isi pastreaza clasificarea anterioara. Cu aceeasi ocazie, compania a introdus opt noi linii directe intre orasele importante din tara si a anuntat ca duratele de parcurs ale unor trenuri de rang superior vor fi reduse. Astfel, daca un Rapid ajungea pana acum de la Bucuresti la Brasov in trei ore si 45 de minute, de duminica o garnitura InterRegio ar trebui sa parcurga aceeasi distanta cu o ora mai putin, potrivit unui comunicat al CFR Calatori.
Pretul biletelor pentru trenurile Intercity si Regio (fostul Personal) va ramane la fel. In schimb, pentru garniturile InterRegio se va face media tarifelor practicate pana ieri la Accelerat si Rapid. Asta inseamna ca noul tarif va fi mai mic cu 22% decat la Rapid si cu 12% mai mai mare decat la Accelerat. Dupa acelasi sistem, costul abonamentelor va scadea cu sume intre 40 si 140 de lei, fata de Rapid.
CFR Calatori a decis sa introduca noi facilitati precum "procentul de fidelitate", adica o reducere intre 10 si 20% pentru calatoria unui adult cu mai multe trenuri si chiar 50% in cazul unui copil, aplicarea unui discount la biletele vandute prin sistemul online, precum si pentru cumpararea cu anticipatie.
2000 de someri anul viitor
Guvernul a convenit cu FMI sa continue in 2012 concedierile la companiile feroviare, sa impuna patru zile de concediu fara plata pentru angajati, sa inchida liniile de cale ferata care nu pot fi vandute la licitatii si sa inchirieze spatiile comerciale ale CFR, potrivit Mediafax. 2.000 de angajati ai CFR SA isi vor pierde locul de munca anul viitor. Taierile vin dupa ce la jumatatea acestui an, Guvernul a decis inchiderea a peste 1000 de kilometri de tronsoane feroviare.


Sursa: vezi articolul original

Comentarii