Funza, promovată de un SRL obscur. Standul României de la Târgul de Turism de la Londra a costat 135.000 de euro
Ministerul Dezvoltării Regionale şi Turismului, condus de Elena Udrea, se face remarcat prin contractele încheiate cu "firme de apartament". După ce Europlus Computers, SRL-ul lui Rudel Obreja, a organizat Gala Bute în care sportivul român şi-a apărat centura în faţa lui Jean Paul Mandy, MDRT a încheiat un nou contract cu un SRL pe care l-a scos din anonimat.
România a participat în perioada 7-10 noiembrie la Târgul Internaţional de Turism "World Travel Market" de la Londra, cel mai mare eveniment de profil. Dacă Ministrul Elena Udrea a dat o lovitură de imagine în urma întâlnirii cu prinţul Charles, nu acelaşi lucru se poate spune despre firmele care au participat la târg. Standul României a fost cel mai mic dintre cel al ţărilor participante, iar în afară de întâlnirile profesionale cu turoperatorii şi agenţiile de turism stabilite în prealabil de agenţiile şi hotelurile participante, publicul larg nu a fost interesat de oferta prezentată de români. Nici nu e de mirare, dacă ţinem cont de faptul că anul acesta au lipsit atracţiile obişnuite: degustări de vin sau produse tradiţionale, spectacole de dans şi muzică tradiţională românească.
Mic nu înseamnă neapărat şi ieftin. Standul Ministerului a fost amenajat şi decorat de firma "911 Casa de print şi producţie SRL". Valoarea totală finală a contractului a fost de 584.627 de lei, potrivit anunţului de atribuire postat pe Sistemul Electronic de Achiziţii Publice (SEAP). Cine e societatea care a câştigat un contract de peste 135.000 de euro? SRL-ul 911 Casa de print şi producţie a fost înfiinţat în anul 2008 şi are ca obiect de activitate "activităţi ale agenţiilor de publicitate". Firma a realizat în 2009 o cifră de afaceri în valoare de 51.663 de lei (12.000 de euro) şi a obţinut un profit de 1.003 lei, potrivit informaţiilor postate pe site ul Ministerului Finanţelor. Ca şi în cazul firmei Europlus Computers, deţinută de Obreja, firma 911 Casa de print şi producţie SRL nu are nici un angajat.
WTM este cel mai mare târg internaţional adresat exclusiv profesioniştilor din domeniu, la care anul acesta au participat 4.890 de expozanţi din 189 ţări/regiuni, potrivit informaţiilor transmise, printr-un comunicat, de MDRT.
"Standul României la WTM este organizat de Ministerul Dezvoltării Regionale şi Turismului, acţiunea fiind inclusă în programul anual de promovare a turismului românesc şi susţinut din fonduri europene alocate României în cadrul operaţiunii de creare a unei imagini pozitive a României ca destinaţie turistică. Operaţiunea se derulează prin Programul Operaţional Regional 2007-2013, Axa 5, Domeniul Major de Intervenţie 5.3 "Promovarea potenţialului turistic şi crearea infrastructurii necesare, în scopul creşterii atractivităţii României ca destinaţie turistică", potrivit MDRT.
Standul României a avut 250 de metri pătraţi şi a găzduit peste 30 de coexpozanţi din domeniu: operatori şi agenţii de turism, hotelieri, transportatori, asociaţii de promovare şi reprezentanţi ai autorităţilor publice locale.
În cadrul târgului de turism de la Londra a fost lansat Ghidul Staţiunilor Balneoclimaterice, cu care autorităţile vor să atragă aproximativ 1.000 de turişti englezi în primul an de la lansare. "Este bine dacă reuşim să deschidem piaţa astfel încât 500-1.000 de britanici să vină în România anul viitor, pentru turismul balnear", a precizat şeful Biroului Român de Turism de la Londra, Maria Iordache, potrivit Agerpres.
În medie, un turist britanic cheltuieşte în România circa 600 de lire sterline. Pachetele turistice vândute în Marea Britanie costă între 890 de lire şi 1.300 de lire.
România a participat în perioada 7-10 noiembrie la Târgul Internaţional de Turism "World Travel Market" de la Londra, cel mai mare eveniment de profil. Dacă Ministrul Elena Udrea a dat o lovitură de imagine în urma întâlnirii cu prinţul Charles, nu acelaşi lucru se poate spune despre firmele care au participat la târg. Standul României a fost cel mai mic dintre cel al ţărilor participante, iar în afară de întâlnirile profesionale cu turoperatorii şi agenţiile de turism stabilite în prealabil de agenţiile şi hotelurile participante, publicul larg nu a fost interesat de oferta prezentată de români. Nici nu e de mirare, dacă ţinem cont de faptul că anul acesta au lipsit atracţiile obişnuite: degustări de vin sau produse tradiţionale, spectacole de dans şi muzică tradiţională românească.
Mic nu înseamnă neapărat şi ieftin. Standul Ministerului a fost amenajat şi decorat de firma "911 Casa de print şi producţie SRL". Valoarea totală finală a contractului a fost de 584.627 de lei, potrivit anunţului de atribuire postat pe Sistemul Electronic de Achiziţii Publice (SEAP). Cine e societatea care a câştigat un contract de peste 135.000 de euro? SRL-ul 911 Casa de print şi producţie a fost înfiinţat în anul 2008 şi are ca obiect de activitate "activităţi ale agenţiilor de publicitate". Firma a realizat în 2009 o cifră de afaceri în valoare de 51.663 de lei (12.000 de euro) şi a obţinut un profit de 1.003 lei, potrivit informaţiilor postate pe site ul Ministerului Finanţelor. Ca şi în cazul firmei Europlus Computers, deţinută de Obreja, firma 911 Casa de print şi producţie SRL nu are nici un angajat.
WTM este cel mai mare târg internaţional adresat exclusiv profesioniştilor din domeniu, la care anul acesta au participat 4.890 de expozanţi din 189 ţări/regiuni, potrivit informaţiilor transmise, printr-un comunicat, de MDRT.
"Standul României la WTM este organizat de Ministerul Dezvoltării Regionale şi Turismului, acţiunea fiind inclusă în programul anual de promovare a turismului românesc şi susţinut din fonduri europene alocate României în cadrul operaţiunii de creare a unei imagini pozitive a României ca destinaţie turistică. Operaţiunea se derulează prin Programul Operaţional Regional 2007-2013, Axa 5, Domeniul Major de Intervenţie 5.3 "Promovarea potenţialului turistic şi crearea infrastructurii necesare, în scopul creşterii atractivităţii României ca destinaţie turistică", potrivit MDRT.
Standul României a avut 250 de metri pătraţi şi a găzduit peste 30 de coexpozanţi din domeniu: operatori şi agenţii de turism, hotelieri, transportatori, asociaţii de promovare şi reprezentanţi ai autorităţilor publice locale.
În cadrul târgului de turism de la Londra a fost lansat Ghidul Staţiunilor Balneoclimaterice, cu care autorităţile vor să atragă aproximativ 1.000 de turişti englezi în primul an de la lansare. "Este bine dacă reuşim să deschidem piaţa astfel încât 500-1.000 de britanici să vină în România anul viitor, pentru turismul balnear", a precizat şeful Biroului Român de Turism de la Londra, Maria Iordache, potrivit Agerpres.
În medie, un turist britanic cheltuieşte în România circa 600 de lire sterline. Pachetele turistice vândute în Marea Britanie costă între 890 de lire şi 1.300 de lire.
Autori: VALI BLANARU, ELENA STAN
Comentarii